Dijital Pazarlama İçin Marka Yönetimi

DİJİTAL PAZARLAMANIZ İÇİN MARKA YÖNETİMİ

Bir firmanın iş hedeflerine ulaşabilmesi için, marka yönetimini  çok iyi yapması gerekir. Dijital pazarlamanız için marka yönetimi  lokomotif görevini yerine getirmektedir. Marka yönetimi, kurumsal kimliğinizin kişiliğidir. Markalaşmada kurumsal kişiliğin çok iyi konumlandırılmış olması zarurettir.

Kurumsal kişilik, firmanızın logosundan ambalajına, yazı biçimlerinden dekorasyonuna kadar, ahenk içinde ve belirlenmiş standartlarda kuruluşun kendi kimliğini yansıtması gerekir. Hedef kitlenizin nezdinde iyi konumlandırılmış, akılda kalıcı, güven verici bir kurumsal kimliğe sahip olmanız, uzun soluklu bir kurumsallığın ön şartıdır. Hedef kitlenizin sizi tercih etme sebeplerini çok iyi analiz etmelisiniz. Bu analiz sonuçlarına göre yenilikler yapmalısınız. Sizi tercih eden hedef kitleniz sürekli olarak sizi tercih edecek diye bir kural yoktur. Dijital ortamda hedef kitlenize sunulan o kadar çok alternatifler bulunuyor ki, her an tercihini değiştirebilir. Kalıcı bir hedef kitlesine sahip olabilmek için analiz yaparak öngörüde bulunmak şarttır.

Bu kadar çok alternatiflerin sunulduğu dijital pazarda, aslında kalıcı bir hedef kitlesine ulaşmak mümkündür. Sağlam temeller üzerine konumlandırılmış bir marka, kurumsal kimliğiyle hedef kitle nezdinde kalıcı olabilir. Alternatiflerin çok olduğu dijital pazarda farklı olmayı başarabilmelisiniz. Sizi tercih eden, bir faklılığınızdan dolayı sizi tercih edecektir.

Faaliyet gösterdiğiniz sektör; bir yağ fabrikası olur, çimento fabrikası olur, reklam ajansı olur, internet sitesi olur fark etmez. Tüm bu alanlarda sizi diğer üreticilerden ayıran bir farklılığınız olmalıdır. Yağ fabrikanız var ama; sizi diğer tüm yağ fabrikalarından ayıran bir özelliğiniz yoksa neden tercih edilen olmayı bekliyorsunuz. Muhakkak diğer yağ fabrikalarından sizin ayırt edilmenizi sağlayacak argümanları kullanmalısınız. İşte sizi diğer yağ fabrikalarından ayıran argümanınız ; kurumsal kimliğiniz, kurumsal kişiliğinizdir.

Bu ayrım sadece sizi diğerlerinden farklılaştırmamalı, bununla beraber tüketici kitlesinin, firmanıza ait ürün ve hizmetleri tercih etmesini de sağlamalıdır. Dijital pazarlamınız için marka yönetimi, ürünlerinizin tercih edilmesinde çok büyük bir etkendir. İzmir reklam ajansı olan Webartuar , interaktif ajans olma avantajıyla her zaman ayrıcalıklar sunmaktadır. Buradan Webartuar’ın sunmuş olduğu, kurumsal kimlik hizmeti çözümlerine bakabilirsiniz.

Sizi ayrıcalıklı ve tercih edilme sebebi yapan bu unsur kurumsal kimliğinizdir. Sizi farklı kılan kurumsal kimliğinizin altyapısı da kurumsal tasarımınızdır. Kurumsal tasarımınız da kimliğinize uygun bir şekilde görünümünden davranışa kadar uyum içinde olmalıdır. Kurumsallaşmış bir firma,  kurumsal kimliğiyle bütünsel bir duruş sergilemelidir. Bu duruşu kurumsal kimliğine uygun bir şekilde yapabilmelidir.

Buraya kadar verdiğimiz bilgiler çerçevesinde, dijital pazarlama için marka yönetiminin ne kadar önemli olduğunu gördük. Firmaların marka yönetimi için tercih edecekleri ajansların da bu konulara haiz olması gerekmektedir. 

Geleneksel pazarlama yöntemlerinin geçerli olduğu sıcak piyasa, yavaş yavaş yerini dijital piyasaya bırakıyor. Her firma sıcak piyasada gösterdiği başarıyı dijital piyasada da göstermelidir. Dışarıda reyonlarda ürün alan müşterileriniz olduğu gibi, evinde oturduğu yerden ürün alan müşterileriniz de olacaktır. Bu mihvelde, hem sıcak piyasa şartlarını hem de dijital piyasayı çok iyi bilmeniz gerekmektedir. Son zamanlarda dijital pazarlama her alanda kendini göstermeye başladı. Dijital pazarlamada ise marka bilinci ve marka bilinirliği çok büyük önem arz etmektedir. Dijital pazarlamada başarılı olabilmek için markalaşma ön şarttır. Dijital pazarlamanın  en yaygın satış argümanı haline geldiği bu zamanlarda, bu argümandan uzak olan firmaların çok uzun soluklu olacaklarına ihtimal vermiyoruz. Neredeyse tüm firmaların hedef kitlesi dijital ortamlara kaymış durumdadır. Özellikle sosyal medya mecrasında yoğunlaşan hedef kitleniz için, sosyal medya danışmanlığı hizmeti almanızı tavsiye ediyoruz.

Dijital pazarlamada kendinizi ne kadar iyi tanırsanız, o kadar da iyi tanıtabilirsiniz. Bu noktada profesyonel bir şekilde hareket etmeniz, bu yolda alacağınız mesafeyi kısaltacaktır. Marka koçluğu hizmeti bu noktada oldukça büyük mesafeler almanızı sağlayacaktır. İster sosyal medya hizmeti olsun , ister marka danışmanlığı olsun,  tüm bu hizmetlerin  dijital pazarlamada marka yönetimi için, uyum içerisinde bütüncül yaklaşımla yapılması, en üst düzeyde sonuç almanızı sağlayacaktır.

Yorumlar (0)




Yorum Bırakın


[ { "type": "text", "required": false, "placeholder": "Ad Soyad", "className": "col-md-4", "name": "name", "access": false, "subtype": "text" }, { "type": "text", "subtype": "email", "required": false, "placeholder": "E-Posta", "className": "col-md-4", "name": "email", "access": false }, { "type": "text", "subtype": "tel", "required": false, "placeholder": "Telefon", "className": "col-md-4", "name": "phone", "access": false }, { "type": "textarea", "required": false, "placeholder": "Yorumunuz", "className": "col-md-12", "name": "comment", "access": false, "subtype": "textarea" }, { "type": "button", "subtype": "submit", "label": "Gönder", "className": "col-md-3 rn-button-style--2 btn_border btn_border--dark btn-size-md btn", "name": "button-1621085403319", "access": false, "style": "size-md" } ]